BLOG, Ostali autori

Zablude o bogatašima

Zablude o bogatašima – preneseno sa www.zivotna-skola.hr – vrijedi pročitati

Mnogi ljudi žive u iluzornom uvjerenju da je za ostvarenje materijalnog blagostanja potrebno biti prevarant, ohol, lopov ili još nešto gore. To je uvjerenje nastalo iz ograničenog pogleda na bogataše koji možda stvarno imaju neke od tih karakteristika. Taj pogled uviđa irelevantne mane, a ne uviđa relevantne vrline. Čak i ako mnogi bogataši imaju navedene mane, ne znači da su ih one dovele do bogatstva, a sasvim sigurno ih nisu održale u materijalnom blagostanju. To se apsolutno protivi prirodnim i Božjim zakonima, stoga nije i ne može biti istina. Ovo uvjerenje je toliko besmisleno koliko i uvjerenje da trebaš biti neškolovan da bi bio siromah, zato što su mnogi siromasi neškolovani. Dobro znamo da su mnogi siromasi itekako školovani, a usto i da su mnogi bogataši neobrazovani, stoga ovakvo rezoniranje nije ispravno. Dakle to nisu prave determinante. Ono što ljudi ograničene svijesti ne uviđaju jest to koje vrline krase bogataše. Previše su zaokupirani njihovim manama pa ne uviđaju njihove vrline koje su im omogućile da se obogate. Svaki čovjek ima svoje dobre i loše strane. Pod vrlinama ne mislimo na dobrotu već na neke druge vrline o kojima će biti riječ u nastavku.

Za postizanje materijalnog blagostanja nisu nužno potrebne određene vrline kao što su dobročinstvo, ljubav prema bližnjem (već ljubav prema poslu, novcu i materijalnim stvarima), velikodušnost prema obitelji i prijateljima (već prema ulaganjima), pokornost, skromnost, poniznost, pažljivost, poštovanje, tolerancija, poštenje, pravednost, pouzdanost, integritet, iskrenost, samokontrola, čestitost, pristojnost, mirnoća, nježnost, produhovljenost i nesebičnost. Stoga oni kod kojih ove vrline nisu izražene i mogu postići materijalno blagostanje. To ne znači da su zbog toga bogati. Možemo biti bogati čak i ako imamo mane kao što su mrgodnost, beskrupuloznost, nemilosrdnost, okrutnost, neuviđavnost, netolerancija, diskriminacija, nepravednost, nepoštenje, varanje, neiskrenost, laganje, korupcija, bludnost, nepristojnost, agresivnost, sebičnost, ponos, oholost, arogancija, bahatost, egoizam, taština, hvalisavost. To nisu odrednice za materijalno stanje, prema tome besmisleno je vezati ih uz bogaćenje, a još besmislenije je sebe kočiti u postizanju bogatstva jer ne želimo imati te mane.

Ono što čovjeka dovodi do materijalnog blagostanja ove su vrline: velikodušnost, ljubav (prema poslu i/ili uspjehu i/ili materijalnom blagostanju), zahvalnost, odgovornost (preuzimanje odgovornosti za svoj život umjesto igranja uloge žrtve), vjera (u sebe, svoju misiju, svoj poslovni koncept, prirodne zakone itd.), samodisciplina, hrabrost, smionost, samopouzdanje, posvećenost (poslu), predanost, ustrajnost, upornost, odlučnost, nepokolebljivost, dosljednost, otpornost, izdržljivost, fleksibilnost, snalažljivost, kreativnost, marljivost, poletnost, poduzetnost, samoinicijativnost, fascinantnost, entuzijazam, radost, strast i neke druge. Ako si iskren(a), uvidjet ćeš da, iako imaju razne mane, bogataši koje osuđuješ ipak imaju većinu ovih navedenih vrlina.

Shodno tome, ono što čovjeka udaljava od materijalnog blagostanja ove su mane: lijenost, neznanje, zabluđivanje, predrasude, mržnja prema bogatašima i materijalizmu, apatija, sumnjičavost, pesimizam, zabrinutost, očaj, strah, obeshrabrenost, predaja, odustajanje, kolebljivost, nedosljednost, nefleksibilnost, nesnalažljivost i neke druge. Ako si iskren(a), uvidjet ćeš da, iako imaju razne mane, bogataši koje osuđuješ ipak nemaju ove. A ako si još iskreniji/a, uvidjet ćeš da su to tvoje slabosti koje te sprečavaju ostvariti materijalno blagostanje.

Dakle, za ostvarenje materijalnog blagostanja, tj. financijske slobode potrebno je kultivirati za to potrebne vrline i osloboditi se za to osiromašujućih mana. Čak i ako nemamo visoko obrazovanje, kapital, veze i ostale povoljne vanjske faktore, moguće je postići željeno bogatstvo uz pomoć ovih unutarnjih faktora.

Ono što razlikuje bogate od siromašnih je to da bogati donose poslovne i financijske odluke i djeluju na višim nivoima svijesti, bez obzira što možda inače često održavaju niža stanja svijesti. Ako poznajete ljude koji su vrlo uspješni i bogati, a poznajete ih na stanjima svijesti kao što su oholost, arogancija, taština, egoizam i slično, krivo je zaključiti da su to osobine potrebne za ostvarenje bogatstva i zbog toga se ne zalagati za obogaćivanje. Oni su bogati ne zbog toga što su takvi kakvima ih vi ograničeno percipirate, nego zato što svoje odluke i djelovanje vezane za posao i financije izvode u višim stanjima svijesti. A znamo da su odluke i djelovanje odlučujuće za rezultate.

Dakle, kako biste ostvarili blagostanje, donosite važne odluke samo kad se dovedete u što više stanje svijesti, recimo pri kultiviranju ljubavi, radosti, vjere ili mira. Jednako tako, nemojte ni slučajno odlučivati i djelovati u trenucima kad je vaše stanje svijesti na nivou straha, briga, ljutnje, apatije i slično.

Smisao ovog obrazloženja je da te inspiriramo osloboditi se zabluda koje te sprečavaju da ostvariš materijalno blagostanje i da otkriješ prave determinante za njegovo postizanje da bi ih onda kultivirao/la u svom životu. Prema tome, opremi se pravim vrlinama i oslobodi se navedenih mana ako osim duhovnog želiš ostvariti i materijalno blagostanje. Ovdje je važno naglasiti da je potpuno i trajno blagostanje nemoguće ostvariti ako zanemarujemo materijalno jer su međusobno povezani. Mnogi ljudi koji su se posvetili duhovnom životu ne žive u blagostanju jer negiraju materijalizam pa stalno “biju bitku” s materijalnim svijetom (problemi s novcem, stanovanjem, poslom, neproduhovljenim ljudima i ostalim faktorima nezadovoljstva).

Sve navedene vrline koje su neophodne za postizanje financijske slobode su emocionalna stanja koliko i umna. S tim smo vrlinama rođeni – one su urođene svakom čovjeku pa se ne trebamo za njih obrazovati niti ih kupovati. Možeš se testirati da bi se uvjerio/la da su ti potrebne vrline urođene, tj. da ih već imaš u nekoj mjeri tako da odlučiš na minutu biti obdaren(a) nekom od navedenih vrlina. U toj minuti ponašaj se kao da posjeduješ tu vrlinu. Vidjet ćeš da možeš. Ako možeš jednu minutu, onda sigurno možeš i dvije. Ako možeš dvije minute, neće ti biti teško ni deset minuta kultivirati tu vrlinu, pa ni sat, ni dan, ni tjedan itd. Sve je stvar osvještavanja i odluke. Čim se zapustimo, lako je “skliznuti” u neku protuvrlinu. U početku će kultiviranje neke vrline zahtijevati malo više svjesnosti ako nisi navikao/la na nju, ako ti je “zahrđala”. Ali s malo volje i vježbe ojačat ćeš u svakoj potrebnoj vrlini. Počet će ti se događati čuda, što će te dalje motivirati da ustraješ u kultiviranju tih vrlina. Važno je uvidjeti ta čuda, a ne uzimati ih zdravo za gotovo ili kao slučajnosti.

U Bibliji postoji jedna rečenica koja ocrnjuje bogataše i koja je podsvjesno djelovala na mnoge ljude tako da su zbog toga mislili da je loše biti bogat pa nisu ni pokušavali postići materijalno blagostanje:
“Lakše će deva proći kroz ušicu igle, nego bogataš ući u Kraljevstvo nebesko.” (Marko 10:21-23 i Matej 19:24).

Bogataš je spomenut u kontekstu toga što nije bio voljan odreći se svog imetka, nije ga želio podijeliti siromasima i poći za Isusom – “Tada ga je Isus pogledao i s naklonošću mu rekao: “Jedno ti nedostaje: idi, prodaj što god imaš i novac daj siromasima, pa ćeš imati blago na nebu! A onda dođi i idi za mnom!” Ali on se rastužio na te riječi i otišao žalostan, jer je imao velik imetak.
Vezanost uz materijalno zapreka je za duhovno blagostanje. No oni bogataši koji nisu vezani i koji široke ruke dijele svoj imetak s drugima i koji slijede Božju riječ (prirodne zakone i život u vrlini), na njih se ne odnosi ova izjava.

U nastavku piše: A oni su se još više zapanjili i upitali ga: “Tko se onda može spasiti?” Isus je pogledao u njih i rekao: “Ljudima je to nemoguće, ali nije Bogu. Bogu je sve moguće.” A Petar mu je počeo govoriti: “Evo, mi smo sve ostavili i pošli smo za tobom.” Isus je tada rekao: “Zaista, kažem vam, nitko nije ostavio kuću ili braću ili sestre ili majku ili oca ili djecu ili njive radi mene i radi dobre vijesti, a da neće sada, u ovom vremenu, primiti stostruko: i kuće i braću i sestre i majke i djecu i njive, s progonstvima, a u poretku koji dolazi život vječni. No mnogi koji su prvi bit će posljednji, a posljednji prvi.
Dakle ova Isusova izjava o devi i bogatašu ne odnosi se samo na bogataše nego na sve ljude.

Related Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)